Targi "Innowacje - Technologie -
Maszyny 2007"
Na początku czerwca 2007
odbyły się na terenie MTP targi "Technologie-Innowacje-Maszyny Polska
2007"
Podczas tej imprezy
poznańska Fabryka Pojazdów Szynowych HCP zaprezentowała trzy swoje
wyroby. Pierwszym z nich był bezprzedziałowy, zmodernizowany wagon
osobowy 2 klasy dla PKP Przewozy Regionalne.
Wagon posiada jedną parę drzwi odskokowo-przesuwnych, ułatwiających
wsiadanie i wysiadanie z pojazdu,dużą toaletę przystosowaną dla osób
niepełnosprawnych, dwa rzędy siedzeń z zagłówkiem. Wagon został między
innymi wyposażony w nowoczesny sterownik hamulcowy i szafę
pneumatyczną na kontenerze hamulcowym pod wagonem. Jego stacją
macierzystą jest Białystok.
Ponadto można było zobaczyć dwa najnowsze produkty poznańskiej fabryki:
tramwaj wysokopodłogowy 123N i niskopodłogowy 118N. Obydwa pojazdy
pomalowano w barwy warszawskiego
przewoźnika. Tramwaj wysokopodłogowy został zamówiony w ilości 30 sztuk
przez Tramwaje Warszawskie. Konstrukcja pudła i układ siedzeń
przypominają dobrze znany tramwaj 105N z Konstalu. Cała elektryka jest
jednak nowoczesna, a pudło ma zapewnić bezpieczeństo pasażerów podczas
kolizji. Tramwaj ma rozruch impulsowy realizowany tyrystorami GTO. Dla
motorniczego zamontowano panoramiczną szybę i klimatyzację.
Na targach po raz pierwszy
zaprezentowano też niskopodłogowy tramwaj 118N
"Puma". Był to prototyp, zbudowany ze środków Fabryki Pojazdów
Szynowych. Fabryka liczy na zwycięstwo w przetargu na dostawę tych
pojazdów do Warszawy. Jest to nowoczesna konstrukcja, posiadająca około
70% podłogi na wysokości 300 mm nad główką szyny. Reszta jest niewiele
podwyższona. Tramwaj ma system diagnostyki pokładowej, silniki
asynchroniczne z rozruchem tranzystorowym IGBT, dwa rzędy siedzeń. Ma
cztery wózki: dwa toczne w części środkowej i po jednym napędnym w
członach skrajnych. Został zaprojektowany w Instytucie Pojazdów
Szynowych w Poznaniu.
|