Seria zdjęć z linii kolejowej Kłodzko-Wałbrzych. Linia została otwarta
w 1879 roku i była częścią ważnego traktu mającego połączyć Berlin i
Wrocław z Wiedniem. Początkowo miała być dwutorowa, później jednak
drugi tor został rozebrany. Linia ma długość 51 km.
Jest to prawdopodobnie
najpiękniejsza linia kolejowa w Polsce, z trzema tunelami (w tym jeden
z najdłuższych w Polsce, w Wałbrzychu o długości około 1,6 km) i
wieloma wiaduktami nad dolinami górskimi. Najbardziej efektownie
prezentują się budowle w Ludwikowicach Kłodzkich i Nowej Rudzie.
Wysokość wiaduktu w Nowej Rudzie to prawdopodobnie 33 m (różne źródła
podają wysokości od 25 do 44 metrów!). W każdym razie, jest to chyba
drugi co do wysokości wiadukt w Polsce, zaraz po Stańczykach. Nieco
niższych wiaduktów jest na tej trasie jeszcze sześć.
Niestety, linia jest coraz bardziej zdewastowana i w
tym roku jeździ nią już tylko jeden pociąg pasażerski dziennie (a i to
tylko sezonowo). Zabytkowe, charakterystyczne dla Dolnego Śląska
stacyjki powoli niszczeją, podobnie jak wiadukty i same tory.
Do niedawna zwłaszcza poranne połączenia do Kłodzka cieszyły się dużym
powodzeniem i trudno zrozumieć dlaczego dolnośląskie DOKP powoli
likwiduje tą trasę. Może kiedyś sie to jednak zmieni..
|