file:///home/pawel/Desktop/Dokumenty/Strona%20internetowa/grafika/logo.jpg
file:///home/pawel/Desktop/Dokumenty/Strona%20internetowa/grafika/blu_bar.gif
file:///home/pawel/Desktop/Dokumenty/Strona%20internetowa/grafika/m_left.giffile:///home/pawel/Desktop/Dokumenty/Strona%20internetowa/grafika/m1p.giffile:///home/pawel/Desktop/Dokumenty/Strona%20internetowa/grafika/m2n.giffile:///home/pawel/Desktop/Dokumenty/Strona%20internetowa/grafika/m3n.giffile:///home/pawel/Desktop/Dokumenty/Strona%20internetowa/grafika/m4n.giffile:///home/pawel/Desktop/Dokumenty/Strona%20internetowa/grafika/m5n.giffile:///home/pawel/Desktop/Dokumenty/Strona%20internetowa/grafika/m6n.giffile:///home/pawel/Desktop/Dokumenty/Strona%20internetowa/grafika/m7n.giffile:///home/pawel/Desktop/Dokumenty/Strona%20internetowa/grafika/m_right.gif
file:///home/pawel/Desktop/Dokumenty/Strona%20internetowa/grafika/blu_bar.gif
Urządzenia elektryczne i elektroniczne


   Każdy nowoczesny pojazd szynowy jest niezwykle skomplikowaną maszyną, wyposażoną w bardzo wiele urządzeń elektronicznych. Urządzenia te umożliwiają między innymi sterowanie pracą silników, zadawanie prędkości jazdy, kontrolę poszczególnych układów, monitoring pojazdu i diagnostykę pokładową.

   Bardzo ważnym zadaniem elektroniki jest zapewnienie bezpieczeństwa ruchu pojazdów. Do urządzeń spełniających to zadanie zaliczyć można urządzenia samoczynnego hamowania pociągu (SHP), urządzenia łączności i sterowania ruchem kolejowym (SRK).

   W tym dziale znaleźć można opis nowoczesnych pulpitów sterowniczych, urządzeń bezpieczeństwa ruchu pociągu i diagnostyki pokładowej.

Dział powstanie w miarę zdobycia informacji i chęci do pisania :-)


Pulpit motorniczego w tramwaju Siemens Combino


Urządzenia sterowania pojazdem | Urządzenia przeciwpoślizgowe | SHPDiagnostyka pokładowa
Copyright © 2007 Paweł Karmowski zrobione w: Document made with Nvu