file:///home/pawel/Desktop/Dokumenty/Strona%20internetowa/grafika/blu_bar.gif
file:///home/pawel/Desktop/Dokumenty/Strona%20internetowa/grafika/m_left.giffile:///home/pawel/Desktop/Dokumenty/Strona%20internetowa/grafika/m1p.giffile:///home/pawel/Desktop/Dokumenty/Strona%20internetowa/grafika/m2n.giffile:///home/pawel/Desktop/Dokumenty/Strona%20internetowa/grafika/m3n.giffile:///home/pawel/Desktop/Dokumenty/Strona%20internetowa/grafika/m4n.giffile:///home/pawel/Desktop/Dokumenty/Strona%20internetowa/grafika/m5n.giffile:///home/pawel/Desktop/Dokumenty/Strona%20internetowa/grafika/m6n.giffile:///home/pawel/Desktop/Dokumenty/Strona%20internetowa/grafika/m7n.giffile:///home/pawel/Desktop/Dokumenty/Strona%20internetowa/grafika/m_right.gif
file:///home/pawel/Desktop/Dokumenty/Strona%20internetowa/grafika/blu_bar.gif
Ostoje lokomotyw i pojazdów trakcyjnych


   Ostoje lokomotyw cechują się znacznie bardziej masywną budową niż ostoje wagonów. Spowodowane jest to dużym ciężarem spoczywających na nich elementów. Kształt ostoi jest zależny głównie od rodzaju pojazdu trakcyjnego (lokomotywa, zespół tarkcyjny itp.), od przeznaczenia pojazdu i od rodzaju wózka. Rama dla wózków 3-osiowych ma dwie belki poprzeczne, natomiast dla wózka dwuosiowego wystarczy jedna belka.

   Ostoje lokomotyw cechują się badzo masywną czołownicą. Jest ona wykonywana w postaci skrzynkowej, a jej masywna konstrukcja ma za zadanie przenieść siły od całego składu i uchronić kabinę maszynisty przed zgnieceniem w przypadku kolizji.

   Kształt ramy lokomotyw może być bardzo skomplikowany. Jest to spowodowane koniecznością przgotowania miejsc do montażu użądzień.






Ostoje wagonów | Ostoje lokomotyw | Pudła wagonów | Pudła pojazdów trakc. | Pudła tramwajów
Copyright © 2007 Paweł Karmowski zrobione w: Document made with Nvu